Logo Wagenborg
Header background mask

Waar vind ik actuele informatie en meldingen over afvaarten?

  • Op onze website ziet u actuele meldingen in de balk bovenin het beeldscherm. Via meldingen informeren wij u over bijzonderheden, zoals uitval van afvaarten of andere bijzonderheden. Dezelfde informatie kunt u in de terminals lezen op de schermen en op de schepen op Wagenborg TV.
  • In de terminals ziet u beeldschermen die de eerstvolgende afvaarten vanaf die locatie tonen. Als uw afvaart vertraagd is, dan ziet u dat direct op deze schermen.
  • In het afvaartenoverzicht op onze website communiceren wij de verwachte vertrektijden wanneer er sprake is van vertraging.

Hoeveel handbagage mag ik meenemen en is er een bagageservice?

Maximaal 30 kilo handbagage mee aan boord

Op de veerdienst mag u maximaal 30 kilo handbagage meenemen. Dit is zoveel als u in één keer door de toegangspoortjes kunt dragen. Met handbagage bedoelen wij koffers, tassen, plunjezakken en rugzakken. Een vouwfiets (met wielen van maximaal 20 inch) mag, mits ingeklapt en ingepakt, mee als handbagage.

Andere bagage zoals kisten, gereedschappen, surfplanken en dergelijke zijn geen handbagage. Voor meer dan 30 kilo of andere goederen adviseren wij u een transportbedrijf in te schakelen. U kunt contact opnemen met Ridder & de Vries Transporten.

Bagageservice veerdienst

Na het inchecken kunt u uw handbagage in één van de bagagewagens leggen. Na aankomst van de veerdienst, staan de wagens bij de uitgang van het terrein. Deze service is gratis. Let erop dat de bagageruimte beperkt is en dat u geen ruimte kunt reserveren.

Wat mag ik meenemen aan boord van de sneldienst?

De schepen van de sneldienst hebben beperkt ruimte voor bagage. Daarom gelden voor de sneldienst niet dezelfde regels als voor de veerdienst. U kunt aan boord van de sneldienst alleen handbagage meenemen, vergelijkbaar met wat u aan boord van een vliegtuig mee mag nemen.

Onze richtlijnen voor toegestane bagage aan boord van de sneldienst

  • Maximaal twee stukken handbagage (maximaal ca. 55 x 35 x 25 cm) zoals rugzakken, kleine handbagagekoffers, hand- en schoudertassen. De handbagage mag geen zitplaats in beslag nemen. Waar mogelijk houdt u uw bagage op schoot of onder uw stoel.

Grotere stukken of meer bagage?

Reist u met meer of grotere stukken bagage? Dan raden wij u aan met de veerdienst te reizen of contact op te nemen met Ridder & de Vries Transporten of met Visser Transport B.V. Kiest u voor het reizen met de veerdienst, dan kunt u gebruik maken van de (beperkte) bagageservice.

Hond mee aan boord van de sneldienst?

U kunt uw hond meenemen aan boord van de sneldienst. Deze tickets kunt u online alleen bestellen in combinatie met een ticket voor een volwassene.

Fietsen, karren, driewieler of scootmobiel 

Gevonden en verloren voorwerpen

Bent u iets kwijt of hebt u iets gevonden? Wij bewaren alle aan boord, op onze terreinen en in onze gebouwen gevonden voorwerpen. Neem contact met ons op via 0900-9238 of stuur een email naar verlorenofgevonden@wpd.nl. Vermeld in uw email de volgende gegevens:

  • Uw naam, adres en telefoonnummer.
  • Het schip en de locatie waar u het voorwerp hebt gevonden of verloren.
  • Datum en tijd van de afvaart.
  • Omschrijving van het voorwerp.

Registreer verloren of gevonden voorwerpen ook op de landelijke website www.verlorenofgevonden.nl.

Zelfbedieningsbuffet

Op de veerboten kunt u voor ontbijt, lunch en diverse andere snacks terecht bij het zelfbedieningsbuffet.  De verzorging is in handen van Rebos (Schiermonnikoog) en Rebam (Ameland). Reist u met een groep of heeft u speciale dieetwensen? Neem dan contact op met Rebos of Rebam.

Waddenespresso

Aan boord van onze veerboten en de sneldienst naar Ameland, staat een koffieautomaat. Hier serveren wij koffie van Waddenespresso.

Is er wifi aan boord?

Zowel in onze terminals als aan boord van onze schepen kunt u gratis gebruik maken van ons publieke netwerk.

Mag ik aan boord roken?

Nee dat mag niet. Op onze schepen en in onze gebouwen geldt een algemeen rookverbod.