Logo Wagenborg

PASSAGIERS

Vragen en antwoorden

Passagiers die zonder voertuig reizen, checken in bij de toegangspoortjes in de terminal. Wij adviseren u een half uur voor vertrek aanwezig te zijn. Zorg ervoor dat u op tijd incheckt bij de toegangspoortjes. U dient uiterlijk vijf minuten voor vertrek aan boord te zijn.

Header background mask

Eilandbezoekers

Als eilandbezoeker koopt u online of bij de ticketautomaten in de terminal uw retourreis naar Ameland of Schiermonnikoog. Dit kunnen de volgende combinaties zijn:

  • Retour veerdienst
  • Retour sneldienst
  • Retour combinatie:
    • Heen: veerdienst - Terug: sneldienst
    • Heen: sneldienst - Terug: veerdienst

U reserveert hierbij een datum en een tijd voor de heen- en terugreis. De tickets kunt u online makkelijk wijzigen of annuleren tot 1 uur voor vertrek.

Eilanders

Bent u eilander? Dan hoeft u als voetganger niet te reserveren voor de veerdienst. Let wel, dit kan alleen wanneer u uw Wagenborgpas of losse ticket aanbiedt bij de ticketcontrole. Neemt u een fiets, brommer of motor mee? Deze zal u nu wel moeten reserveren. Wilt u met de sneldienst reizen? Log in op onze website en reserveer uw plek aan boord zoals u gewend bent. 

Wilt u uw fiets of motor mee aan boord? Deze kunt u heel makkelijk reserveren via Mijn Wagenborg.

Via “MijnWagenborg” kunt u meervaartentegoeden voor de sneldiensten reserveren.

Eilanders kunnen op vertoon van hun Wagenborgpas aan de kassa’s in Lauwersoog en Holwert losse boottickets kopen. Zij hoeven geen retourreis te reserveren.

Om een reservering te maken voor de sneldienst, dient u gebruik te maken van uw account. Let er echter op dat een ticket voor de sneldienst (vanaf Holwert of Lauwersoog) alleen geldig is in combinatie met een tegoed, abonnement of een ticket (los kaartje) voor de veerdienst.

WPD-Pashouders

Bent u in het bezit van een Wagenborgpas? Met een geldig meervaartentegoed hoeft u niet te reserveren. Bij het aanbieden van uw pas wordt het tegoed automatisch afgeschreven. U kunt op de bonnefooi blijven reizen. Heeft u geen geldig tegoed, maar wilt u een los ticket kopen? Dan kan dat via de website of de ticketautomaten. In dat geval gelden dezelfde voorwaarden als voor Eilandbezoekers.

Met een meervaartentegoed reist u op elk gewenst moment met de veerdienst. Benieuwd naar de verschillende mogelijkheden? Bekijk de tarieflijsten voor Ameland of Schiermonnikoog.

Om een reservering te maken voor de sneldienst, dient u gebruik te maken van uw account. Let er echter op dat een ticket voor de sneldienst (vanaf Holwert of Lauwersoog) alleen geldig is in combinatie met een tegoed of abonnement voor de veerdienst.

Reizen met kinderen

Kinderen tot en met drie jaar reizen gratis met u mee. Wandel- of kinderwagens voor het vervoeren van kinderen mogen ook gratis mee. Aan boord van de veerboten hebben wij een speciale babyroom. De sleutel hiervan kunt u afhalen bij het zelfbedieningsbuffet. Op de veerboten van en naar Ameland worden in de benedensalon kinderfilms getoond op de televisies.

Let op! Online kunt u een ticket voor een kind alleen in combinatie met een ticket voor een volwassene bestellen.

Reizen met hond

Uw hond mag natuurlijk ook mee aan boord van onze veerboten. Voor de hond kunt u ook een ticket kopen. Zorgt u ervoor dat u uw hond op onze terreinen en aan boord aanlijnt en uw hond geen zitplaats inneemt of de looppaden blokkeert?

Let op! Online kunt u een ticket voor uw hond alleen in combinatie met een ticket voor een volwassene bestellen.

Mindervaliden

Ook mindervaliden bieden wij een comfortabele overtocht. Op de veerboot naar Ameland zijn een lift en aangepaste toiletten aanwezig. Op de veerboten naar Schiermonnikoog is een stoellift beschikbaar. Wilt u hiervan gebruikmaken? Meld dit dan bij het personeel van de autokassa, zodat zij het doorgeven aan de medewerkers aan boord.

Rolstoel

Bent u minder goed ter been? Dan kunt u gebruik maken van een rolstoel. Vraag onze medewerkers in de terminal hier gerust om. Uw rolstoel mag gratis mee.

Vrij reizen met een OV-begeleiderskaart

Reist u met een OV-begeleiderskaart? Dan mag één begeleider gratis mee.Koopt u vooraf tickets voor uzelf en uw begeleider, dan kunt u na uw reis een verzoek indienen om het ticket van uw begeleider terugbetaald te krijgen.

 

Wat hebben we van u nodig?

U kunt het formulier en de documenten mailen naar info@wpd.nl. We beoordelen uw aanvraag. Is alles in orde? Dan betalen wij het begeleidersticket binnen 7 werkdagen terug.

Uiteraard mag een blindengeleide- of hulphond gratis mee aan boord.